The Rainbow rengöringssystem säljs via ett nätverk av oberoende auktoriserade Rainbow distributörer. Om du är intresserad av att köpa en Rainbow, fyll i formuläret att du begär ett demo. En auktoriserad Rainbow-distributör i ditt område kommer att kontakta dig för mer information.
Vanliga frågor
Om du har några frågor som inte tas upp här,
vänligen kontakta Rexair kundtjänst för att få hjälp.
Vad kostar en Rainbow?
Priset på en Rainbow-enhet kan variera beroende på paketkonfigurationer, lokala marknadsförhållanden, skatter och inlämningsvärde som kan tillämpas på ditt köp. Din lokala auktoriserade Rainbow-distributör kan ge dig ytterligare information. För att schemalägga en hemmakonsultation, vänligen fyll i vårt formulär och begär en demonstration.
Säljer auktoriserade Rainbow-distributörer Rainbow systemet på Internet?
Nej. Auktoriserade Rainbow-distributörer säljer Rainbow enbart genom demonstrationer i hemmet. Det är viktigt att endast Rainbow-produkter som säljs av auktoriserade Rainbow-distributörer i hemmet har en auktoriserad garanti. Rainbow-produkter som köps via obehöriga kanaler, inklusive Internet, täcks inte av en auktoriserad garanti. Dessutom finns det ingen garanti för att produkter som säljs på Internet varken är nya eller äkta Rainbow-produkter.
Var hittar jag en närliggande auktoriserad Rainbow-distributör?
Du kan använda vår onlinedistributörsökare för att söka efter en närliggande auktoriserad Rainbow-distributör. Om du inte kan hitta en närliggande distributör, vänligen kontakta Rexairs kundtjänstavdelning.
Vem kan jag kontakta för service, reservdelar eller flytande leveranser?
”Kontakta Rainbow-distributören från vilken du köpte din enhet från. Om du inte kan hitta denna distributör, använd vår onlinedistributörsökare för att söka efter en närliggande auktoriserad Rainbow-distributör. Om du inte kan hitta en närliggande distributör, vänligen kontakta Rexairs kundtjänstavdelning.
Var kan jag få en ersättning på bruksanvisningen?
Manueller finns tillgängliga för nedladdning på denna webbplats under Support-menyn.
Vad täcks av Rainbow-garantin?
Rexair tillhandahåller sina oberoende auktoriserade Rainbow-distributörer, en skriftlig fyra (4) års garanti på Rainbow Cleaning System och tillbehör och en åtta (8) års garanti på dammsugarmotorn / elektroniska styrenheten. Dessa garantier täcker inte normalt slitage som uppstår genom användning av produkter, såsom bälten, HEPA Neutralizer, etc.
Hur ofta behöver jag byta HEPA-filtret?
Det rekommenderas att du får ett auktoriserat Rainbow Service Center att inspektera ditt HEPA Neutralizer efter två års användning. Efter fem års användning bör HEPA Neutralizer bytas ut (av ett auktoriserat servicecenter) för att säkerställa att din Rainbow fortfarande presterar bäst.
Kan Rainbow plocka upp vätskor?
Rainbow Power Nozzle kan inte hämta vätskor. Rainbow kan säkert hämta vätskor när den används utan strömmunstycket. Följ alltid instruktionerna i bruksanvisningen.
Hur mycket vatten lägger jag i vattenbehållaren?
Hur mycket vatten lägger jag i vattenbehållaren?
Kan jag använda flytande rengöringsmedel eller dofter som inte är Rainbow-märken med Rainbow, RainMate, AquaMate, MiniJet och RainJet?
Kan jag använda flytande rengöringsmedel eller dofter som inte är Rainbow-märken med Rainbow, RainMate, AquaMate, MiniJet och RainJet?
Är RainJet säkert att använda på mina golv?
RainJet rengör följande typer av golv: marmor, sten, keramiska plattor och vinyl och linoleum. Använd inte på oavslutade, oljade eller vaxade träskivor, tätade brickor eller mattor på golvet eftersom de kan vara vattenkänsliga. Kontakta din golvtillverkare för fullständig rengöringsinstruktion.